سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیا می توان ونیرها لمینت دندان را به راحتی متصل کرد؟مزایا

نظر

ونیرهای کامپوزیتی برای ایجاد تغییر فوری لبخند به هیچ گونه سوراخ کاری و تزریق نیاز ندارند! این روش زمانی ساده است که توسط دندانپزشک زیبایی مجرب و ماهر انجام شود در دندانپزشکی ، قرار دادن یک لایه نازک از هر ماده روی دندان را روکش دندان یا لمینت می نامند. ونیرهای کامپوزیتی که در غیر این صورت به عنوان باندینگ کامپوزیتی شناخته می شوند ، لایه ای از مواد پایه رزینی هستند که مستقیماً روی دندان اعمال می شوند. بنابراین آنها از پرسلن ساخته نشده اند.




یکی از مزایای روکش کامپوزیت این است که نیازی به پوشش کامل یک دندان ندارد. در این حالت ، به جز دو دندان جلویی ، فقط نیمه بالایی دندان های کنار لثه با روکش کامپوزیت پوشانده شده است تا رنگ زرد رنگ دندان ها را با کمترین تهاجم پنهان کند. چنین روشی با روکش های چینی امکان پذیر نیست. "

 


چه کسانی  می تواند لمینت ونیر داشته باشند:


تقریباً هر شخصی. می توان از آنها استفاده کرد ؛


ظاهر و ظاهر دندان ها را بهبود می بخشد.

برای محافظت از سطح دندان ها.

تغییر رنگ دندان ها ، معمولاً سایه سفیدتر.

برای اینکه دندانها صاف تر و ترازتر به نظر برسند.

برای از بین بردن فاصله بین دندانها یا بزرگتر شدن آنها.

برای ترمیم هر قسمت شکسته یا شکسته از دندان.



مزایای ونیرهای کامپوزیت چیست:


روکش کامپوزیت یا باندینگ دندان یکی از کم تهاجمی ترین گزینه های درمانی برای بهبود لبخند شما است. در مقایسه با روکش های پرسلن جایگزین ، مزایای روکش کامپوزیت را می توان به شرح زیر ذکر کرد:

در اکثر موارد نیازی به حفاری دندان نیست. این امر ونیرهای کامپوزیتی را به یکی از مطلوب ترین روش های درمان دندان تبدیل می کند. ونیرهای کامپوزیتی به عنوان یک درمان برگشت پذیر در نظر گرفته می شوند زیرا نیازی به حفاری نیست.

برخلاف روکش های پرسلن ، روکش های کامپوزیت لزوماً نیازی به پوشاندن تمام سطوح دندان ندارند. این به آنها اجازه می دهد تا انتخابی ایده آل برای بستن یا کاهش فاصله بین دندان ها باشند. یک مثال خوب در این مورد ، شکاف هایی است که بیشتر در دندانهای جلویی بالا دیده می شود ، که در غیر این صورت به عنوان دیاستما شناخته می شود.ونیرهای کامپوزیتی در مقایسه با گزینه های جایگزین به راحتی قابل تعمیر هستند. در صورت شکستن یا تراشه شدن روکش های پرسلن ، آزمایشگاه جدید باید آن را جایگزین کند. روکش های کامپوزیت را می توان به راحتی و مستقیم ترمیم کرد. بنابراین روکش کامپوزیت یک راه حل بسیار ارزان تر و سریعتر است.


این امکان وجود دارد که روکش کامپوزیت را بسیار راحت تر از روکش های پرسلن معکوس کنید. این امر به این دلیل است که برای قرار دادن روکش کامپوزیت ، در ابتدا هیچ دندانی حفر نشده است.درمانها معمولاً در یک ویزیت تکمیل می شوند زیرا روکش کامپوزیت مستقیماً روی دندان ها قرار می گیرد. با روکش های کامپوزیت تغییر لبخند شما فوری است.


روکش های کامپوزیت معمولاً ارزان تر از روکش ها یا روکش های پرسلن هستند.تقریباً هرکسی می تواند روکش کامپوزیت داشته باشد.


هزینه هر ونیر کامپوزیت چقدر است:


ما در کلینیک دندانپزشکی بیس واتر سالهاست که روکش کامپوزیت را در لندن ارائه می دهیم. هزینه ما بر اساس مهارت ، تجربه ، مدت زمان انجام و چالش برانگیز است. در حال حاضر هزینه یک روکش کامپوزیت بین 195 تا 295 پوند است. این امر باعث می شود روکش های کامپوزیتی در محدوده قیمت پایین تری نسبت به روکش های چینی قرار گیرند.

 


مضرات ونیرهای ترکیبی چیست؟

 

روکش های کامپوزیت می توانند راحت تر از روکش های پرسلن لکه گیری کنند ، اما می توان آنها را مرتب صیقل داده و تمیز کرد. رژیم ها و عادات یک فرد می تواند به میزان رنگ آمیزی کمک زیادی کند.

کیفیت و ظاهر روکش های کامپوزیت بستگی به مهارت و تجربه فردی دارد که آنها را می سازد. برای یک روکش کامپوزیت خوب و طبیعی ، فقط کافی نیست که یک دندانپزشک خوب باشید.روکش های کامپوزیت را نمی توان سفید کرد. اما این در مورد هر نوع ترمیم دندان از جمله روکش پرسلن صادق است. بیمار باید ابتدا دندان های خود را سفید کند و سپس روکش کامپوزیت را انجام دهد. سپس می توان رنگ روکش ها را با دندان های سفید شده مطابقت داد.

 

 

گفته می شود ، به طور متوسط ??، روکش های کامپوزیت حدود 3-5 سال در مقایسه با روکش های چینی که انتظار می رود حدود 7 تا 10 سال عمر کنند ، ماندگاری دارند. با این حال ، تنوع زیادی در ارتباط با هر دو نوع وجود دارد. ما برخی از روکش های کامپوزیتی را دیدیم که بیش از 10 سال دوام دارند ، در حالی که در موارد دیگر روکش های چینی بیش از چند سال دوام نداشته اند. بر اساس تجربیات ما ، با رعایت بهداشت و نگهداری دهان و دندان ، روکش دندان می تواند بسیار طولانی مدت باشد.


آیا می توان ونیرها را به راحتی متصل کرد؟


پاسخ صحیح خیر است. روکش های کامپوزیتی به راحتی و به همان روشی که ونیرهای پرسلن می توانند شکسته شوند ، نمی شکنند. ونیر کامپوزیت می تواند به دلایل مختلف تراشه شود ، که معمولاً غذای سخت را گاز می گیرد و می جوید یا دندان هایش را به هم فشار می دهد. اما حتی اگر خراب شوند ، روکش کامپوزیت معمولاً در یک بازدید به راحتی تعمیر می شود. این مورد در مورد روکش های پرسلن یکسان نیست.






روش ونیرهای کامپوزیت چگونه است؟


پس از مشاوره برای ارزیابی مناسب بودن ، می توانید اولین لبخند آزمایشی را انجام دهید. لبخند آزمایشی فرآیندی است که ابتدا بر روی یک مدل ریخته گری شده دندان های خود را تغییر دهید. بر اساس شکل و طرحی که می خواهید برای روکش ها و دندان های کامپوزیت خود داشته باشید ، تکنسین دندانپزشکی در موم ، روکش روی مدل گچ شده دندان های شما می سازد. این یک ساختگی ساختگی از روکش های کامپوزیت است که به شما امکان می دهد ببینید دندانهای شما در چه شکلی به پایان می رسند.این کار با برداشتن دندان ها و ارسال آن به آزمایشگاه انجام می شود. بر اساس درخواست ها و انتظارات شما ، اصلاحاتی بر روی دندان شما بر روی مدل ریخته گری توسط یک تکنسین دندانپزشک مجرب انجام می شود.


در عین حال ، اگر تصمیم گرفته اید قبل از انجام روکش کامپوزیت ، دندان های خود را سفید کنید ، به سفید کردن دندان های خود ادامه دهید. وقتی از نتیجه سفید شدن راضی هستید ، روکش های کامپوزیتی مستقیماً به دندان های شما اضافه می شوند ، شکل ، خط و جلا می دهند.






شفاف تر از روکش ها


دندانپزشکان مانند روکش های سنتی از لومینیر برای درمان تغییر رنگ دندان و شکل غیر معمول استفاده می کنند. آنها در لمس صاف و صاف هستند.لوماینرها نازک تر و کمی شفاف تر از روکش های چینی سنتی هستند. به همین دلیل ، آنها برای افرادی که دندان های خود را به شدت تغییر رنگ داده اند گزینه مناسبی نیستند.لومینرها نازک تر از روکش های معمولی هستند ، بنابراین لازم نیست قبل از استفاده دندان های خود را بکشید تا نازک شوند. دندانپزشک شما مجموعه ای از Lumineers را برای نیازهای درمانی خاص شما تهیه می کند.


مراحل آماده سازی:


پس از مشاوره اولیه شما همچنان به حداقل دو نوبت نیاز دارید. اولین ملاقات کوتاه تر خواهد بود زیرا دندانپزشک شما نیازی به کوتاه کردن یا "آماده سازی" دندان های شما ندارد. آنها فقط باید تصور یا قالب بگیرند.سپس قالب به آزمایشگاه دندانپزشکی ارسال می شود. Lumineers سفارشی شما در حدود 2 تا 4 هفته آماده می شود.


برخلاف روکش های سنتی ، در حالی که منتظر لومینرهای سفارشی خود هستید ، نیازی به روکش موقت ندارید. پس از آماده شدن ، نوبت دوم را تعیین می کنید که در آن دندانپزشک شما آنها را به دندان های شما می چسباند.برخلاف روکش ها ، لومینرها نیمه دائمی هستند. پس از استفاده ، می توان آنها را با حداقل آسیب به دندان های خود برطرف کرد.مشابه روکش ها ، لومینیرها می توانند تمیز کردن اطراف خط لثه را سخت تر کنند. این می تواند خطر ابتلا به بیماری های لثه را افزایش دهد.









روکش چینی چیست :

اگر به بهبود لبخند خود علاقه دارید ، روکش پرسلن یکی از محبوب ترین روش های درمانی است.روکش های چینی راه حل بسیاری از مشکلات لبخند از جمله دندان هایی هستند که دچار بریدگی ، تغییر رنگ ، کج ، شکسته ، ترک خورده و خیلی کوچک شده اند ، تنها به ذکر چند مورد. مشابه روکش کابینت یا لمینت ، روکش پرسلن یک پوسته بسیار نازک از پرسلن است که به جلوی دندان شما متصل می شود.


روکش پرسلن :

پرسلن دندان شما را می پوشاند و از نظر شکل و رنگ ایده آل است. هنگامی که لبخند شما می تواند لبخند کلی شما را دگرگون کند ، قرار دادن روکش های چینی روی دندان ها قابل مشاهده است. نکات مهمی وجود دارد که باید برای اصلاح لبخند خود در نظر بگیرید.


اول ، تشخیص دهید که این یک سرمایه گذاری است. روکش های چینی ارزان نیستند. اگر تصمیم خود را در مورد روکش ها بر اساس قیمت بگیرید ، ممکن است از نتیجه نهایی ناامید شوید. مواردی در زندگی وجود دارد که راه حل ارزان تری برای آنها مفید خواهد بود ، اما روکش ها یکی از آنها نیستند.


دوم ، دندانپزشک بودن او را به یک دندانپزشک زیبایی ماهر و با تجربه تبدیل نمی کند. اگر می خواهید به دندانپزشکی با تجربه کمتر مراجعه کنید ، ممکن است متوجه شوید که یک روکش بیرون زده است و ببینید دندانپزشک با ساختار اصلی دندان شما چه کرده است. این چیزی نیست که شما برای دندان ها یا لبخند خود می خواهید ، و ما هرگز دندان شما را به این شکل خراب نخواهیم کرد.


 

 

کلام آخر در این مقاله :

برای داشتنم یکم دندان سالم و تمیز خوشکل به نزد پزشک بروید چون دندانپزشک بهداشت دهان و دندان را کاملا بررسی و به شما بهترین روش راه شیوه را جلوی پای شما قرار خواهند داد.